donderdag 22 november 2007

Voorbereidingen november

Zal weer eens even wat van ons laten horen. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Gisteren de hele dag geshopt om in Rusland goed voor de dag te komen. Voor de kinderen veel kleding gekocht voor het aankomende half jaar, dus alles een paar maten groter. Het is erg moeilijk in te schatten hoe snel ze groeien en welke maat je moet kopen. Aan de andere kant zijn we hier als het goed is volgend jaar zomer ook weer en kunnen we weer voor de rest van het jaar inslaan. Qua winterkleding, denk aan skipakken, jassen, etc. is het een drama om iets voor Duncan te vinden qua maat en voor Charlotte qua stijl. Alles is saai en stom uiteraard dus dat wordt nog een hele toer. Denk dat we hiervoor toch een dagje Den Haag moeten plannen. Zelf zijn we het weekend goed geslaagt voor jassen en voor skibroeken. Gisteren ook nog heuse berg/wandel schoenen gekocht. Je weet wel van die enorme charmante klompen, maar ja, je schijnt het nodig te hebben daar. Dus voor mij de aankomende paar jaar weinig hakken, jurkjes en lage decolatees, maar fleecetruien, bergschoenen, winterlaarzen en vooral praktische kleding. Joehoe we gaan naar Rusland. Oké dit is een kant, aan de andere kant geeft het zoveel terug. Verplicht genieten van de kinderen nu ze nog klein zijn, daar ik niet betaald ga werken daar. Verplicht sporten, want je moet toch je tijd goed besteden en hopelijk veel buiten zijn. Waarschijnlijk gaat alles anders lopen dan we ons van te voren hebben voorgesteld, maar ook hiervoor staan we open en we zullen alles gewoon op ons af laten komen.
Eerst nog lekker in Nederland Sinterklaas, ons BY-By feestje, Kerst en Oud- en Nieuw vieren hier.
Groetjes en tot de volgende keer. Marina

2 opmerkingen:

abel zei

Ptvrdr........... Nee dat is geen Russisch maar een gewoon Hollands vloekwoord....... Heb ik net al mijn emoties en gevoeligheden op deze blog gezet over jullie vertrek ... pakt het ding niet. Dus nog maar eens ... Lieve Marina en Frank. Jullie weten dat wij het niet zo leuk vinden dat jullie vertrekken, al begrijpen wij het wel. Deze comfortabele wereld verlaten voor het koude Rusland .. Merle is verdrietig want haar hartsvriendin gaat weg. Niet leuk!
"" Hoe moet dat nou als Charlotte niet hier is en ik wil toch afspreken"" tja, wat zeg je dan als moeder? Googelen, webcammen en andere nieuwe werkwoorden! Lieve schatten geniet van de voorbereidingen, niet teveel stressen wij willen het graag nog gezellig met jullie hebben, die laatste weken. Ik zie je graag weer terug in Holland, want met mijn vliegangst krijgt geen paard me in Rusland .................
Liefs, Christiane
PS - Is Wodka lekker?

De Schullers zei

We gaan 15 december of de volgende eetafspraak een glaasje vodka proberen. Heel lief en uiteraard gaan we jullie ook missen, maar uit het oog is bij ons niet uit het hart en we zullen elkaar zeker elk half jaar zien en ik denk dat Arie de eerste is die ons komt bezoeken in Russia.