maandag 16 februari 2009

Snowdump

Lieve mensen, het zal jullie niet verbazen, maar het sneeuwt hier enorm. Zoveel sneeuw heb ik nog nooit meegemaakt. Het is al ongeveer 4 dagen achter elkaar aan het sneeuwen en er is geen houden aan. Door mijn keukenraam kan ik vanaf afgelopen zaterdag al niets meer zien en nu is ook het terras achter bijna een grote sneeuwwal geworden. Gelukkig heb ik geen last van claustrofobie, want het is best apart als je naar buiten wilt kijken en je ramen zijn volledig gesneeuwdeerd. Zelfs voor de snowcleaningteam is het niet bij te houden. Vanmorgen is Frank met de bus naar het werk gegaan omdat hij het weekend al twee keer de auto had uitgegraven en op maandagmorgen geen zin had in nog een keer de auto uit te graven. Mijn auto staat in de garage. Dat is mooi zou je denken, maar helaas ligt er voor de garagedeur ook ongeveer 2 meter sneeuw dus die auto kan ik helemaal niet gebruiken. Hier is dus ook niet tegenaan te scheppen met de sneeuwschuiver. Elk uur doe ik het stukje bij de voordeur zodat we er wel in en uit kunnen, maar in de ochtend is het bijzonder om te merken dat zelfs je voordeur niet meer opengaat. Vanmiddag zijn ook de kantoren om 3 uur in de middag gesloten, omdat ze geen risico willen lopen dat mensen niet meer naar huis kunnen in de avond. Wel gezellig dat Frank zo vroeg thuis was. Denk dat er ongeveer anderhalf tot 2 meter is gevallen en ze verwachten deze week nog veel meer sneeuw. Afgelopen weekend hebben we een enorm gezellig Valentines Dinner gehad met de Dutch Cookies en onze mannen. De aankleding was fantastisch, iedereen zag er top uit en we hebben heerlijk gegeten. Als klap op de vuurpijl hebben de mannen aan ons een aubade gebracht. Het was gieren van het lachen natuurlijk, maar erg lief en romantisch natuurlijk. Daar stonden 7 mannen te zingen: "Ik hou van jou,...." Uiteindelijk zijn ze zelfs op hun knieen gezakt en dat was niet alleen van de wijn. Super geslaagde avond al hadden de meesten er de volgende dag ook nog "plezier" van. A.s. woensdag is de receptie met de minister v.d. Hoeven, a.s. donderdag is de Ladies Night en dan hebben we het weekend helemaal vrij. Zet ook een grote streep door de agenda en we plannen niets. Maandag is een Public Holiday dus Frank heeft een lekker lang weekend voor de boeg, de kinderen vakantie dus al met al goede vooruitzichten weer. Zal nog even wat foto's erbij doen. Groetjes en als jullie ons moeten uitgraven zal ik wel mailen. Neem dan het eerste de beste vliegtuig naar Sakhalin (wat kan landen hier, want er gaan dus ook al een aantal dagen geen vluchten) en vraag naar ZIMA. Security weet wel waar we wonen. Hartelijke groeten, Marina

Geen opmerkingen: