zondag 6 april 2008

Vakantietijd

Hallo allemaal, het is weer maandag, dus weblogtijd. Wat hebben we weer een leuke mails ontvangen als reactie op onze mail. Zo heerlijk om te lezen hoe het allemaal met jullie gaat. Zal weer even ons wekelijks overzicht uiteen zetten. De hondjes zijn er nog steeds al geloof je het niet, maar Rosie het teefje is loops geworden. Je verzint het niet, maar ik dacht wat zie ik hier toch voor bloedvlekken. Dacht eerst nog (hoe naïef) dat een van de hondjes gewond was. Nou nee dus, ze is loops. Gelukkig zitten we nog in de periode van de luiers, dus hebben we een luier met een gat erin geknipt en daar loopt ze nu mee rond.
Charlotte heeft vakantie gekregen en ze geniet (en wij allemaal) enorm. Lekker uitslapen, soms wel tot 8.30 uur. Wel heb ik haar opgegeven voor de intensieve zwemlessen tijdens de vakantie. Gelukkig beginnen die om 9.30 uur. Tijdens de zwemles ben ik met Duncan in het pierenbadje aan het poedelen. Duncan denkt overigens ook al dat hij gewoon kan zwemmen en gaat regelmatig volledig kopje onder. Hij vindt het allemaal even leuk.
Ik kijk nu naar buiten en zie dat Vlekkie, het reutje boven op Rosie zit. Gelukkig is hij een aantal weken gecastreerd en nu maar hopen dat de operatie goed geslaagd is, anders hebben we een verrassing voor de buren als ze thuis komen. Deze week heeft het een dag geregend wat op zich wel prima was om de laatste sneeuw en vooral ijs doen te laten verdwijnen. Nog een paar dagen zon en dan is het terras helemaal sneeuwvrij en kan Duncan hier heerlijk spelen. Charlotte en haar vriendjes zijn al naar harte lust aan het fietsen op de “court”. Het is een soort Amerikaans opgezet pleintje waar het redelijk vlak is en ze goed kunnen fietsen. Afgelopen weekend hadden we (weer) een etentje gegeven waar Frank heerlijk heeft gekookt. Echt wat hij op tafel tovert, geweldig. Je hebt hier heerlijke St. Jacobsschelpen. Ze zijn hier goed te verkrijgen voor niet teveel geld. Lijkt me ook heerlijk om in de zomer al die zalmen te eten. Ben erg benieuwd hiernaar. Volgend weekend krijgen we weer gezellig mensen te eten, dus elk weekend is het voor mij een feestje. Op vrijdagavond naar de Hub, dus niet koken, en zaterdags kookt Frank.
Had ik al verteld dat er een Dutch Cookies is opgericht. Het is een kookclubje voor NL dames waar ik ook voor ben gevraagd. Heb natuurlijk wel verteld dat mijn kookkunsten niet verder reiken dan het kookboek “Opperdepop” (dat zijn kindergerechtjes tot 4 jaar), maar dat was niet zo belangrijk. Het ging eigenlijk toch meer om de gezelligheid. Nou ja, misschien eens een goede gelegenheid om wel eens in een grote mensen kookboek te kijken.
Morgen gaat Charlotte beginnen met tennislessen en na de vakantie wil ik eens gaan informeren of we een hockeygroepje voor kinderen op kunnen zetten. Al met al, we houden ons weer lekker bezig en nadat we het Koninginnefeest achter de rug hebben, gaan we onze eigen borrel verzorgen voor ongeveer 80 man. We vervelen ons nog steeds niet……. Het huis begint op steeds meer af te worden. De schilderijen hangen aan de muur, de lampjes zijn opgehangen en de garage is bijna klaar. Ga jullie goed en tot de volgende week. Kus, Marina

1 opmerking:

Nicole van 't Slot zei

Hoi Marina, sprak je vader afgelopen zondag op de hockey en ik was natuurlijk heel nieuwsgierig hoe het met je ging dus hij gaf me de site van jullie. Leuk om te lezen allemaal, zal allemaal wel erg spannend zijn. Super ervaring hoor, ik zal iedere week even lezen wat je schrijft.
Succes met alles daar,
Groetjes Nicole