maandag 9 juni 2008

Russisch Concert

He allemaal, ben weer helemaal mezelf. Al blijft het natuurlijk fijn om over drie weken naar NL te komen, maar we zien het weer zitten. Heb weer een aantal leuke dingen te dingen te melden. Vorige week hebben de werkende mensen een extra lange werkweek gehad aangezien ze aankomende week een driedaagse werkweek hebben. Zou leuk zijn als Frank ook echt vrij is, kunnen we weer wat leuks gaan doen met ons vieren (of meer). Vorige week had ik een gesprekje met Charlotte en ik moest zo lachen om die smurf. Ik vertelde hoe knap ik het vond dat ze al zo goed Engels sprak nadat we 5 maanden geleden NL hadden verlaten. Ik vroeg aan haar of ze zich nog kon herinneren dat we weg gingen uit NL. Het enige wat ze zei was het volgende: "Mam, wat een drama was dat he, met mij in dat busje". Je kan je voorstellen dat je me kon oprapen van het lachen. Heerlijk zoals ze van die eigenwijze uitspraken doet. Dit weekend is ook het EK voetbal begonnen, dus er wordt hier morgenochtend heel vroeg opgestaan. Om 5.45 uur in de morgen begint de wedstrijd en zitten Frank en ik voor de buis beneden. Ben erg benieuwd en als ze door gaan naar de volgende ronde zullen we gezamenlijk gaan kijken met de mensen van Zima. Uiteraard weer afgelopen week gehiked. Heerlijk, een nieuw gebied en een schitterende omgeving. Je komt dus hier mensen (alleen) in de middle of no where tegen die oefeningen aan het doen zijn. Je vraagt je af, wat doet die man daar in z'n eentje, maar dat schijnt hier vrij normaal te zijn. Alert als ik ben, denk ik direct het ergste. Een man alleen in het bos met van die legerkleding aan, wat moet hij daar. Nou "gewoon", ontspannen, wandelen, rekken, strekken, beetje yoga. Goed het begint allemaal wel te wennen denk ik. In het weekend waren de kinderen heerlijk beneden een filmpje aan het kijken (dacht ik), hoor ik opeens Charlotte zeggen, "nee Duncan, niet de lippenstift van Mama". Het kwaad was al geschiedt. Duncan zijn hele gezicht zat onder, mijn telefoon waar hij mee had lopen bellen, zijn shirt, de trap, de keuken, overal vond ik sporen van lippenstift. Hij vond het zelf erg grappig toen ik hem voor de spiegel hield. Nou ja, gelukkig was het meeste schoon te maken, behalve de trap. De onderste tree is mooi roze.
Vanmorgen naar de workshop geweest. Carreerwomen of housewife. Weet je wat huisvrouw in het Russisch is? Domgezeik (maar dan anders geschreven, je spreekt het wel zo uit). Het was een leuke, nuttige en best interessante workshop. Voor mezelf zijn er wel weer een paar dingen helder geworden waar ik mee aan de slag kan. Vanavond ben ik met mijn overbuuf naar een Russisch klassiek concert geweest in het theater. Erg leuk. Eerst hebben we een hapje gegeten en vervolgens gingen we naar het concert waar o.a. een Zimavrouw in meespeelde. Ze heeft in de tijd dat ze in Yuzhno op Zima woonde meegespeeld met het orkest. Erg knap hoor. Ze speelt viool en ze is leuk. Goede reden om te gaan, niet? De muziek was schitterend. De volgende keer als er weer zoiets is ga ik weer, misschien dat ik Charlotte dan meeneem, of Frank natuurlijk. Teruggekomen realiseerde ik me dat het maandag is en dat ik nog niet op de weblog had geschreven. Aankomende week veel dingen op de planning, maar dat lezen jullie aankomende week wel weer. Ga nu naar bed, want morgen is het weer vroeg op. Groet en prettige wedstrijd!

1 opmerking:

Louise van Alenburg zei

Hoi Marina, leuk om een kijkje in jullie leven als "groene" expat te mogen nemen. Je schrijft zeer grappig. Ik herken veel van onze eerste uitzending. Werkelijk alles is anders. Van de varkenskoppen op de markt (heb je mijn schilderij gezien?) tot de halfnaakte man met legerbroek strekkend en rekkend in het enge berenbos. Na vier jaar wordt het voor ons alweer "gewoon", en eigenlijk is dat reuze jammer. Dus blijf alles bekijken met je frisse blik en blijf je verbazen.
Groetjes, Louise
www.alenburg.nl