maandag 1 september 2008

Back from holiday!!

Hallo allemaal. Het heeft even geduurd maar hier zijn we dan weer. Helemaal opgeladen en wel. Het was heerlijk om twee maanden in de geciviliceerde wereld te zijn. Dan realiseer je je direct weer wat een bevoorrecht mens ik ben dat ik in NL geboren ben. Alles (oke, bijna alles) is goed geregeld of georganiseerd. De prachtige oude statige panden die over het algemeen goed in de verf zitten. De gezellige kleine winkeltjes, een bakker waar de heerlijke geur naar buiten komt en niet te vergeten de HEMA. Oke het klinkt natuurlijk romantischer dan dat het is, maar ik heb er zeker de eerste paar weken enorm van genoten en daarna wordt het ook weer normaal. Frank moest helaas na twee weken ons alweer verlaten en heeft zich in de tijd dat hij alleen in Rusland zat helemaal het schompes gewerkt. Wij zijn nog 6 weken in NL gebleven waarvan een week gecampeerd. Eerlijk is eerlijk, het was een fantastische week, voor de kinderen helemaal top en voor mij eigenlijk de enige week met een echt vakantiegevoel. De terugreis was pittig, alleen met de kids. Met een buikgriep het vliegtuig ingestapt, vooral veel hindernissen op het vliegveld in Moskou gelukkig 24 uur later op Sakhalin aangekomen. Nadat we thuis waren gekomen kreeg ik toch een gevoel van "heerlijk, eindelijk weer thuis". Gek is dat dat je gevoel van thuis daar is waar je gezinnetje compleet is en waar je spullen staan. Heeft dus weinig te maken met een huis merk ik steeds meer. Charlotte was weer dolgelukkig dat ze met vriendinnen kon afspreken en vrij kon fietsen etc. Duncan kon weer lekker ravotten en stoeien met Frank, helemaal oke.
Drie dagen na onze thuiskomst was ik gelukkig weer hersteld en kreeg ik weer wat energie.
Charlotte is maandag 1 september weer begonnen op school. Nieuwe juf, nieuwe kinderen, al met al redelijk spannend, maar ze heeft er veel zin in en met haar Engels gaat het prima.
Volgend bericht zal ik even vertellen over de trip die we alweer hebben gemaakt. Dikke kus,
Marina

Geen opmerkingen: