maandag 22 september 2008

BBQ, BBQ en nog meer BBQ

Lieve mensen,
Met "Russia Today" op de t.v. werk ik weer eens even de weblog bij. Hebben niet zo heel erg spannende dingen gedaan en meestal moet ik even in mijn agenda kijken wat er de afgelopen week gepasseerd is en dan komen de verhalen wel, maar ik zal eens zien hoever we komen zonder agenda. Vorige week donderdagavond waren de verkiezingen van de Residents Committee. Een nieuw op te richten commissie die de belangen van de bewoners (ongeveer 1000 mensen) behartigd. Ben er heen gegaan, meer uit nieuwsgierigheid om te kijken wat de commissie zoal gaat doen, maar ben teruggekomen als gekozen commissie-lid. Ach ja, wel gezellig en erg goed voor mijn engelse taal. Spreek nog steeds op zijn hollands engels en vertaal vooral uitdrukkingen vrij letterlijk, waar ik zelf altijd erg om moet lachen. Gelukkig snappen de anders-taligen over het algemeen wel wat ik bedoel en vertellen mij hoe het in proper-english wordt gezegt. Kan er alleen maar een boel van leren. Vrijdagavond hadden we een etentje bij hele leuke mensen waar het veel te laat is geworden, maar erg gezellig was uiteraard. Duncan is ziek geworden de volgende dag en had flinke koorts, dus zaterdag vrij weinig ondernomen. Zaterdagmiddag/avond een BBQ. Het was zaterdag fantastisch weer dus het was zalig. Duncan heerlijk de hele middag bij me gezeten, maar in de loop van de avond kreeg hij toch weer flinke koorts dus met een paracetamol naar bed wat goed heeft gewerkt. Zondagochtend voor de tweede keer de kinderen training gegeven. Charlotte is vooral fanatiek want er speelt een jongetje mee die ze wel leuk vind, dus ze doet wel erg haar best. Zondagmiddag hadden we de "courtbbq" met alle mensen van ons plein i.v.m. het afscheid van onze overburen. Het begon om 16.00 uur 's middags en iedereen maakt dan allerlei lekkere dingen. Frank, wat bij iedereen bekent is, bij ons de keukenprinses is, had zaterdag op de markt een kilo scalops/St. Jacobsschelpen gekocht. Die waren echt zo zalig op de BBQ. Dit is overigens een van de weinige producten die hier relatief goedkoop zijn, dus eten we ze ook bijna elk weekend. Heerlijk met een plakje spek er omheen en dan even grillen. Vandaag begon school weer voor Charlotte wat ze prima vindt. Ze heeft eigenlijk altijd zin in school wat het heel makkelijk maakt voor mij. Duncan heb ik vandaag een dagje thuis gehouden i.v.m. de koorts en hij voelt zich nog niet helemaal top. Morgenavond meeting bij ons thuis met het Dutch Committee voor het 5 dec. feest, waar de nodige voorbereidingen voor moeten worden getroffen. Al met al, we vervelen ons nog steeds niet, maar kijken wel erg uit naar de vakantie. Leuk trouwens dat steeds meer mensen skype installeren zodat het contact wat makkelijker wordt. Skype.com, eitje om het te installeren. Tot volgende week, groet Marina

Geen opmerkingen: