zondag 9 november 2008

Zeer apart!

Ha mensen, hier ben ik weer. Vroeg op de maandagmorgen. Duncan net naar de playgroup gebracht dus lekker met een kop koffie (senseo) even achter de computer zitten. Vandaag ga ik schrijven over een aantal aparte dingen die zoal gebeuren of gebeurt zijn. Eerst het leuke berichtje. Kreeg via de mail een bericht van een onbekend persoon dat ze onze weblog in een keer heeft uitgelezen (zonder dat ze ons kent), maar blijkbaar vond ze het leuk/grappig of boeiend genoeg om de weblog te lezen. En ook dat ze de moeite heeft genomen om dit even via de mail te laten weten vind ik erg leuk. Het doet me alleen wel realiseren dat dit dus ook echt door vrienden, bekenden maar ook wildvreemden wordt gelezen. Nou ja, is het zo erg dat mensen lezen dat je het super naar je zin hebt, maar ook wel eens in een enorme dip zit? Vind ik eigenlijk bij nader inzien niet erg. We zijn net mensen zoals ieder ander toch? Oke, ook een heel naar bericht vandaag gekregen van iemand die ernstig ziek is en dan is het toch verdomd vervelend dat je ver weg zit. Gelukkig duurt het niet meer zolang voordat we naar NL gaan en dan kunnen we op bezoek. Nog een apart verhaal. Een vriendin van me ging vorige week in het ziekenhuis een X-ray maken. Nu heb ik al eerder geschreven hoe de medische voorzieningen zijn hier, in een woord, dramatisch. In de kliniek, waar we voor de eerste hulp terecht kunnen, gaat het nog, alleen is het hier zeer beperkt wat ze uitvoeren. Een oor uitspuiten doen ze nog net, maar voor de rest ben je echt aangewezen op het buitenland, Seoul (Korea) or Japan. Goed ze gaat dus onder de scan en er wordt gevraagt waar haar laken is. Je dient dus zelf een laken mee te nemen om op te liggen als je een X-ray moet laten doen. We zijn toch inmiddels een boel gewend, maar dit zijn weer van die momenten dat je denkt, mijn god, in wat voor een oord zijn we terechtgekomen. Zullen de mensen die hier op het eiland door de plaatselijke artsen worden geholpen ook hun eigen onderzoeksapparatuur moeten meebrengen. Het moet toch niet gekker worden. Anyway, steeds meer realiseer je je dat je hier op het eiland niets moet krijgen want anders ben je de pieneut en wordt je gemedivact naar Japan. Voor de rest houden we onszelf lekker bezig. Vorige week vrijdag de 7e een knutselmiddag georganiseerd voor alle kindjes om lampionnen te maken voor de St. Maarten optocht morgenavond. Alles maak je hier dus zelf en daardoor krijg je wel een enorme gemeenschapszin. Er waren rond de 50 kids, dus je kunt je voorstellen dat het best aanpoten was. Ik merk toch dat ik in het organiseren van dit soort dingen beter ben dan in het daadwerkelijk knutselen met die kinderen. Ten eerste kan ik zelf niet eens recht knippen en ik heb het geduld er niet voor. Mijn talenten liggen meer in het bedenken en organiseren ervan. Morgenavond dus de lanternwalk over het kamp, met een afsluiting bij de HUB waar een vuur is en waar de kids marsmallows kunnen smelten en een beker chocolademelk krijgen. Gezellig toch? Vanavond nog een vergadering met het Dutch Committee over onze goedheiligman die 5 dec. school komt bezoeken en 's avonds huisbezoeken aflegt. Heerlijk om hiermee bezig te zijn al is het hier wel heel lastig allemaal. Strooigoed en Letters moeten dus uit NL worden ingevlogen, maar zelfs bij Albert.nl kunnen niet 300 letters worden geleverd. Horen vanavond wel wat er nog allemaal geregeld moet worden en we houden jullie op de hoogte. Charlotte wil vanmiddag een kalender maken om te zien hoelang het nog duurt voordat de Sint echt komt. Hebben we weer wat om handen, nietwaar? Ik maak een kalender om te zien hoelang het nog duurt voordat we weer naar NL komen en lekkere dingen kunnen eten. Ben nu zelfs begonnen met het maken van eigen (duitse) bolletjes. Had iemand dat van mij verwacht? Nou ik zeker niet, maar het is toch echt waar. Ik verlang naar filet americain en heerlijk vlees. De ene dag kip en de andere dag gehakt komt me nu toch echt even de neus uit. Vanavond weer gehakt met spagetti op het menu. Kids vinden het wel lekker. Ga nog even een kop koffie maken. We zijn bijna door de koffiepads heen, dus dat wordt weer inladen in NL.
Bedankt voor jullie leuke reacties! gegroet, Marina

Geen opmerkingen: