zondag 1 februari 2009

Winter BBQ

Lieve mensen, hier weer even een teken van leven vanuit het koude, maar vaak heerlijke Sakhalin. Afgelopen week een drukke maar gezellige week gehad. Dinsdagavond hebben we de eerste meeting gehad van het Dutch Committee waarbij we de eerste stappen hebben gezet voor weer een waanzinnig Koninginnefeest. Wat mij ter oren kwam is dat er 19 februari een feest komt (alleen voor bobo's) van Sakhalin Energy waarbij premier Balkenende is uitgenodigd. Nou is dat nou leuk. Het schijnt dat als hij komt met de ambassadeur, dat er ook een receptie komt voor alle NL die hier op het eiland aanwezig zijn. Zal je toch nog een keer meemaken dat je premier Balkenende gaat ontmoeten op Sakhalin Island. Misschien dat Poetin en Medvedev dan ook mogen komen. Lijkt me enig met die gezellige portretten een glaasje te heffen, ha ha. Nou ja, we zien wel of er wat komen gaat. Misschien gaat het wel allemaal niet door. Hou jullie op de hoogte. Donderdag met Anja, onze nanny, de stad in geweest, want ik kreeg van haar een manicurebehandeling voor kerst kado. In de salon, waar uiteraard alleen russische dames aanwezig waren ging het er ook echt russisch aan toe. Degene, de moeder van Anja, die mijn handen deed, zat zelf met haar haar in de verf vanwege een kappersbehandeling van de salon naast de nagelstudio. Anja kreeg ondertussen ook een behandeling, een russisch/french manicure. Een andere dame stond met haar make-up set voor de spiegel, terwijl ze naar mijn idee toch al redelijk wat make-up op had en weer een andere dame stond uitgebreid haar kapsel in model te kneden. Hier is het grootste gedeelte van de russische vrouwen constant bezig met hun uiterlijk. Van top tot teen verzorgt en toch hebben ze blijkbaar nog tijd om te werken. Hoe doen ze dat vraag ik me dan af.
Goed Donderdagavond een gezellige filmavond bij een vriendin waar we de film Mama Mia hebben bekeken wat erg leuk was. Zaterdagmiddag hebben we het verjaardagsfeest van Charlotte gevierd. 30 kinderen die we 2 uur hebben bezig gehouden. Geslaagt, maar ben blij dat ik er weer voor een jaar vanaf ben. Zondagmiddag hebben we een courtBBQ gehouden. Het was schitterend weer, maar er stond een straffe wind, dus moesten we echt ergens beschut gaan staan. Erg gezellig, maar na 3 uur buiten geweest te zijn vond Duncan het wel mooi geweest. Deze week niet zo een hele drukke week, maar wat niet is kan nog komen. Wil deze week met Charlotte gaan skieen als we ergens een middagje kunnen plannen. See you en we'll keep in touch! Marina

Geen opmerkingen: