maandag 26 januari 2009

Geen titel!

Ah, dit keer heb ik niet 1,2,3 een titel paraat dus dit wordt gewoon een stukje zonder titel. Heb een boel te vertellen, maar vooral veel zaken die in de toekomst spelen. Om te beginnen hebben we afgelopen Vrijdag weer een avondje met de Dutch Cookies gehad. Zeer gezellig en laat en vooral heerlijk gegeten. Het thema was dit keer, ijsblauw. Vindt maar eens recepten met blauw erin. Iedereen met foodcoloring in de weer en het is zeer apart als je blauwe sla eet, blauwe aardappelpurree en blauwe eend. Gek om te merken dat dit dus hetzelfde smaakt alleen lijkt het anders te smaken. De cookies stimuleert me enorm om eens in een kookboek te kijken en dingen uit te proberen. Eigenlijk is het niet zo moeilijk alleen je moet het gewoon doen. De volgende Dutch Cookies is met Valentines Day, dus we hebben de mannen hierbij uitgenodigt. Ik ben een van de gelukkigen die het hoofdgerecht mag bereiden, dus direct voor 16 personen koken, het is uitdagend zullen we maar zeggen. A.s. zaterdag hebben we het verjaardagspartijtje van Charlotte. De hele klas is uitgenodigd dus het wordt een gezellige boel. We hebben leuke spelletjes bedacht en gaan lekker discodansen met iedereen. Wat we ook weer op de rol hebben staan is over 6 weken de Playbackshow. Vorig jaar heb ik meegedaan met een groepje als Spice Girls. Helaas zijn een aantal hiervan alweer vertrokken dus dit jaar hebben we een nieuw groepje samengesteld. Wat we gaan doen is nog een grote verassing, maar als we weten wat we zullen gaan zijn, lezen jullie het wel. Het is zo grappig om met elkaar zoiets te bedenken, te oefenen en jezelf te transformeren naar een zanger of zangeres. Ook komt er weer in April het Koninginnefeest aan. Vanavond hebben we hiervoor de eerste meeting met het Dutch Committee om te bepraten wat voor een thema we zullen kiezen, wat we gaan bestellen vanuit NL, zoals haringen, bitterballen etc. Altijd gezellig met leuke mensen dus het zijn al met al drukke maar gezellige tijden. Vanochtend heerlijk geskied op de berg. Het was schitterend weer, maar erg koud. Na de eerste afdaling dacht ik dat mijn neus bevroren was. Na vier afdalingen had ik geen gevoel meer in mijn vingers en kon mijn skischoenen bijna niet meer uit doen vanwege het dode gevoel in mijn handen. Nu, in de middag, heb ik nog steeds een heel gek gevoel in mijn handen. Ondanks het feit dat ik me goed had aangekleed op minus 15, moet ik de volgende keer me nog beter kleden en vasaline op het gezicht doen. Op de weg is het momenteel spekglad. Je schuift met de auto door de bochten en hebt erg weinig controle. Het beste is gewoon rechtdoor te rijden en vooral veel afstand houden op je voorganger. Frank heeft spijkerbanden en dat rijdt toch een stuk beter dan mijn all-weather banden, nou ja, kan niet alles hebben. Volgende week een nieuw stukje en de groetjes van mij!

Geen opmerkingen: