maandag 23 maart 2009

Nog steeds geen lente.

Lieve mensen, het is weer begonnen met sneeuwen. We worden er zo langzamerhand een beetje simpel van. Denk je dat de dooi nu echt heeft ingezet, wordt je in de ochtend wakker en ligt alles weer onder 20 cm. sneeuw. Ik weiger om mijn dikke winterjas weer aan te trekken, want ik heb het gewoon gehad. Hier heb ik ruim 5 maanden in gelopen en het is tijd voor wat anders. Dan maar een beetje kou lijden. De kinderen heb ik naar buiten gestuurd met twee sneeuwscheppen om het terras schoon te maken. Die blijven tenminste op de sneeuw staan achter, ik zak er tot mijn middel in. Het klussen wordt echt supergaaf. De helft van de gouden koets is bijna af, de royal guard is bijna klaar, moeten alleen nog een bontmuts maken en het royal guard huisje in NL kleuren is klaar. Zal straks een foto plaatsen hiervan. Probeerde net onze reis te boeken voor Japan, waarvoor is vorige week de prijzen doorkreeg, maar nog niet kon boeken omdat het systeem nog niet open was. Wat dit ook mag betekenen. Dacht ik, ik probeer nu te boeken, ja het boeken lukte wel alleen de aircompany had in een keer de prijzen met 5000 rbl per persoon omhoog gedaan, komt bij ons dus neer op 20000 rbl wat omgerekend ongeveer 500 euro extra is. In NL zou je hier van gaan steigeren en zeggen dat dit niet kan zomaar. Inmiddels weten we dat dit hier geen enkele zin heeft dus overweeg je je beslissing en boek je vervolgens gewoon je trip, want anders kom je niet weg. Morgenochtend ga ik voor het eerst een Pilates les volgen, schijnt goed te zijn voor je buik, rug en de rest. Deze week gelukkig weinig op het programma, dus genieten we even van een weekje rust. Ga nu Charlotte van school halen en haar verhalen aanhoren van alle belevenissen op school. Tot volgende week en zal vanmiddag even wat foto's plaatsen. Gr. Marina

Geen opmerkingen: