maandag 15 juni 2009

Normal life has started again!

Nou, de vakantie is voorbij en we zijn weer terug in het normale ritme. We hebben een gezellige week gehad waarbij we vooral weinig hebben gedaan. Natuurlijk hebben we gezellige uitstapjes gemaakt naar de dierentuin en zijn we een paar keer op "trip" geweest, maar ook heerlijk thuis geknutseld, kikkervisjes gevangen en dat soort dingen. In de dierentuin is het op je tandenbijten. Gelukkig hebben de kinderen hier niet echt oog voor, maar de dieren zien er zo verschrikkelijk uit. De hokken zijn klein en vies en eigenlijk kun je het meer zien als een opvangplek van zwakke dieren. Een wolf met drie poten, een beer die knettergek is, een paar aapjes in een hokje, een enorme slang die achter een heel dun glasplaatje zit. Volgens mij als je een keer blaast ligt dat ding eruit. Een kameel die tamelijk agressief is, twee struisvogels, een paar ganzen, vosjes, en nog een paar kleine dieren en vooral veel verschillende soorten kikkers en reptielen. Oh ja en nog een panter en een enorme tijger. Over die tijger gesproken, die zit dus in een kooi en vorige week heeft hij dus een meisje die te dichtbij kwam in haar arm en been geraakt met zijn poot. Kind van 12 jaar wilde een foto maken en dacht gezellig dicht bij de tralies te gaan staan. Dat kan dus ook gebeuren omdat er geen enkele afrastering is naar die kooi. Je kunt zo met je armen en benen door de tralies. Stom natuurlijk, maar in NL zou dit niet kunnen. Kind afgevoerd naar een hospitaal en volgens mij is ze buiten levensgevaar, maar het spande erom. Nou ja, ik heb gelukkig de kinderen weer heelhuids mee naar huis genomen. Vrijdag hebben we nog een trip gemaakt in de stromende regen. Frank bleef thuis want hij moest werken, wat mij eindelijk eens de gelegenheid gaf om zelf door het bos te scheuren. Nou ik heb het geweten, anderhalf uur lang off road rijden door modder, bos en beekjes, kuilen en gaten waar je u tegen zegt, berg op berg af is erg vermoeiend. Wel heel gaaf overigens met als beloning een lekkere bbq onder twee partytenten op een soort klif uitkijkend over de zee en een schitterende ruige omgeving. De kids hadden het na een uur echt gezien en waren doorweekt, dus anderhalf uur terug met nog meer modder, bruggetjes die inmiddels bijna waren weggeregend, maar wel een gaaf avontuur! De grote uittocht op het kamp is bijna op gang gekomen met de zomervakantie voor de deur. 53 families zullen het kamp verlaten, dus we zijn als een gek afscheidsboekjes, A4'tjes aan het maken voor vrienden en bekenden. In Charlotte haar klas vertrekken er maar drie kindjes gelukkig en haar juffrouw, zij gaat naar NL verhuizen. Nog drie weekjes en dan gaan wij ook lekker naar NL. Eerst dat rot eind vliegen, maar als je dan eenmaal thuis bent ben je dat ook weer snel vergeten. Heerlijk, ik zei gisteren al tegen Frank, weer lekkere broodjes eten en ook een broodje shoarma en een harinkje. We zagen op BVN dat ze heerlijk zijn dit jaar, nou ik kan je vertellen als ik dit opschrijf loopt het water me in mijn mond. Goed dit was het weer voor deze week. Niets spectaculairs, maar just another week. Cheers, Marina

Geen opmerkingen: