maandag 22 juni 2009

Noodweer

Het is noodweer op Sakhalin. Het is verschrikkelijk. Het regent al vanaf vorige week woensdag en het is bijna nog geen moment droog geweest. De trips het weekend hebben we afgeblazen en we hebben lekker gechilled thuis. De kinderen lekker lang in hun pyamaatjes gelopen, spelletjes gedaan, gekleurd en de administratie bijgewerkt. Daarbij is het gisteren ook enorm gaan waaien. Takken breken van de bomen en het is gewoon gevaarlijk om naar buiten te gaan. Onze nanny Anja vertelde dat ze op de locale t.v. had gezien dat er een tornado over het eiland raasde. Nou dat verbaasd me niets als ik het hier zo tekeer zie gaan. Ben benieuwd, vandaag zou een vriendinnetje naar NL vertrekken want ze gaat op zwangerschapsverlof, maar geen idee of haar vlucht wel vertrekt. Nou ja, dat horen we vanavond wel. We wonen nog geen 200 m van de school, maar toch ga ik Charlotte halen met de auto. Met een paraplu is het niet te doen vanwege de storm en ik vind het veel te gevaarlijk om nu buiten te lopen. Vuilnisbakken rollen over straat en deksels vliegen in het rond. Wanneer begint hier de zomer eindelijk? Ik heb geen idee, maar ben blij dat ik hoor dat het in NL wel mooi is. Doordat we niet zoveel hebben ondernomen heb ik ook weinig te melden eigenlijk. Wij gaan nu Charlotte halen dus tot de volgende keer.
Groet, Marina

Geen opmerkingen: