maandag 5 oktober 2009

Royal Zima Tennis/Hockey Federation

He all, eindelijk weer eens een beetje inspiratie. Was de afgelopen twee weken helemaal knock-out. Geen energie, geen inspiratie, geen puf om maar iets te ondernemen. Vooruit met de geit, tijd voor een nieuw verhaaltje vanuit het altijd bruisende Sakhalin. Afgelopen tijd nog een aantal hele mooie dagen gehad, waardoor we heerlijk buiten hebben kunnen tennissen. Ja, je leest het echt, Marina heeft het tennissen ontdekt en wie mij een beetje kent weet dat ik ook enorm fanatiek in een keer ben. Ik wil binnen een aantal maanden eigenlijk de beste van het kamp worden :-) Inmiddels sta ik ongeveer drie keer per week op de baan en vind het vooral leuk om tegen mensen te spelen die (veel) beter zijn dan ik. Enkelspel trekt mij meer omdat je dan veel eerder echt moe bent en blijkbaar vind ik dat lekker. Natuurlijk moet ik nog heel veel leren, maar ik merk dat zelfs mijn service aan het ontwikkelen is. In tegenstelling tot mijn russisch....
Binnenkort ga ik eens een paar lessen nemen om wat aan de techniek (die ik nooit heb geleerd) te werken. Gek dat je zonder ooit getennist te hebben of les te hebben gehad toch zo gemotiveerd kan zijn om iets te leren of goed te willen presteren. Weet niet waar het vandaan komt, maar ik vind het wel interessant. Gelukkig heb ik hier genoeg tijd om erover na te denken. Afgelopen vrijdagavond hadden we een gezellige ladiesnight bij de HUB. Een quiznight waar we met een team ons hadden ingeschreven. Erg leuk en op de avond kregen een aantal dames het lumineuze plan om het er eens goed van te nemen. Iedereen heeft zijn echtgenoot gebeld die allemaal thuis zaten om bij de kinderen te zijn en er werden een aantal taxies gebeld. We zijn terecht gekomen in een bar, disco, nachtclub. Verschrikkelijk gelachen, teveel gedronken en te laat naar huis gegaan. We zaten als een stel teenagers in de taxi die voor het eerst uit gingen. Ach ik kan het allemaal wel vertellen, maar dat komt toch niet over, neem van mij aan het was hilarisch en zeker voor herhaling vatbaar. Goed deze keer had ik de tennis van zaterdagochtend toch even geskipt. Zaterdagavond is Charlotte ziek geworden en hoge koorts gekregen. Ze is nog steeds ziek en vanmorgen naar de kliniek gegaan met haar. Er heerst een akelig virus op het eiland. Weet niet of het de mexican flu is or wat anders. 22 scholen zijn gesloten in de stad, dus dat zegt wel wat. Morgenavond een rehearsal voor de British pantomime. Wist niet wat het was, maar het is een soort combi van musical, sketches etc waar ik waarschijnlijk een rol in ga spelen. Wel lachen want ik heb het nog nooit gedaan, dus mooie kans om die ervaring op te doen. Het heet "Treasure Island" en is vooral heel komisch. Wellicht wordt ik een hele oude knorrige piraat. Wordt vervolgt want als het doorgaat, wordt het elke week oefenen tot aan Maart. Vakantieplannen aan het maken voor december. Ook dit wordt vervolgt. Tot volgende keer, groet en dasvidanja (fonetisch geschreven). Marina

Geen opmerkingen: