dinsdag 30 november 2010

Bijna 5 december.....

Het is bijna zover. Voor het derde jaar vieren we Sinterklaas op Sakhalin. Het is altijd een erg drukke periode aangezien we al weken met de voorbereidingen bezig zijn. Natuurlijk is er weer 35 kg aan snoepgoed, chocoladeletters en overige lekkernijen uit NL ingevlogen. Gisteren de hele ochtend op school met diverse klassen pepernoten staan bakken. Ik kwam thuis en voelde me zelf een complete pepernoot. Goh, wat heb ik na zo'n ochtend weer een respect voor de teachers op school. Wat een geduld moeten die mensen toch hebben. Ik zou er gek van worden en waar ik elke keer weer van overtuigd ben is dat het vak van leraar echt een roeping is. Zelf ben ik in ieder geval 'niet geschikt'. Te ongeduldig, te direct en te onaardig tegen kinderen die niet direct luisteren. Afgelopen zaterdag hebben we, zoals ik vorige week al vermelde, het Christmas dinner met de Dutch Cookies en de Weirdo's gehad. Wat een groot succes. 16 zeer opgetogen dames van het kamp met heel erg veel lekker eten en drinken. Ons huis was 'kerst' en met twee prachtig gedekte tafels, sfeerverlichting, Wham met 'last Christmas' uit de boxen was het een onvergetelijke avond. Om 3 uur 's nachts kon ik de laatste mensen het huis uit vegen en mezelf mijn bed in vegen. De volgende ochtend zag ik dat de keuken, de woonkamer en mijn hoofd was ontploft. Echt iedereen vond het een geweldig geslaagde avond, alleen had iedereen net iets te diep in het glaasje gekeken, waardoor we de zondag konden 'nagenieten'. Vanmiddag (woensdagmiddag) ben ik met Duncan lekker gaan sleeen. Onder aan de berg hebben we een schansje gebouwd waardoor we kunnen jumpen. "Super cool mama, ik ging echt hoog!!!", roept mijn kleine man van onderaan de heuvel als hij bijna door een boom tot stilstand is gekomen. Op de slee naar beneden gaan de JIHAAA, en JOEHOEEE door Zima. Zo gaaf als je die kinderen zo ziet genieten. Trouwens, ik moet bekennen dat ik het zelf ook heerlijk vind om met de kinderen naar beneden te racen. En het is geen kinderachtig heuveltje hoor. Het is een forse heuvel wat echt wat stuurmanskunsten vereist. Gisteren waren we met een aantal kinderen en volwassenen aan het sleeen en de koek en zopie ontbrak er nog net aan.
Alle 5 dec. kadootjes zijn ingepakt en alles is onder controle. Toch zou ik blij zijn als het volgende week is, heerlijk naar NL. Zie niet eens meer echt op tegen de reis. De kinderen zijn altijd superlief en behulpzaam, het overstappen in Moskou is de laatste tijd steeds makkelijker geworden en dezelfde avond om half 8 zijn we normaal gesproken op Schiphol. Het lijkt wel alsof ik steeds meer van kerst etc. kan genieten, naarmate ik ouder wordt. Gewoon lekker genieten van alle kaarsjes, gezelligheid, lekkere dingetjes en natuurlijk de familie. Goede vooruitzichten al met al. Volgende week nog een berichtje....... De groetjes, Marina

Geen opmerkingen: