woensdag 24 november 2010

Eindelijk mijn eigen boek!

Heerlijk gevoel is het vandaag. Vanmorgen kreeg ik via de mail te lezen dat mijn eigen boek is gepubliceerd. Wat een mijlpaal zeg in mijn jonge weblogleven. Alle weblogverhalen van de afgelopen drie jaar zijn gebundeld, voorzien van foto's en gepubliceerd in een fullcolor boek met 187 pagina's. Ben zo benieuwd... Heb natuurlijk zelf direct een exemplaar besteld. Overigens als mensen het ook willen bestellen dan kan dit via www.mijnbestseller.nl daarna ga je naar shop en je kunt het boek vinden onder de titel "Ongelofelijk Sakhalin". Ik ben best een beetje trots erop, ook al is dat natuurlijk heel erg 'not done' om te zeggen, maar ik doe het toch. Krijg alweer helemaal zin in een volgende boek, maar daar ga ik eens rustig over nadenken. Er is weer wat ruimte in mijn hoofd gekomen nu ik dit van mijn lijstje heb kunnen schrappen. Allemaal leuke dingen op het programma voor aankomende weken. Te beginnen met morgen Art-class. Ik ben vorige week begonnen met een schilderij van het IJsselmeer met vissersboten die de palingvangst binnen halen. Mooie kleuren, bijzondere compositie al met al, dus daar mag ik morgen weer mee verder kleuren. Daarna gaan we de vliegreis naar Japan boeken, waar in Maart naar toe gaan om te skieen. We gaan naar Niseko, vlakbij Sapporo, wat bekend staat om de zeer goede en prachtige sneeuw. Ik zit erover te denken om dit winterseizoen te gaan snowboarden, aangezien ik het skieen hier op Sakhalin na drie winters wel redelijk heb gezien. Tijd voor een nieuwe uitdaging denk ik. A.s. Zaterdag krijg ik 16 dames te dineren, het jaarlijkse gezamelijke kerstdiner met de Dutch Cookies en de Weirdo's (het internationale kookgezelschap). Ik ben gastvrouw en wordt verwacht ons Sakhalin huis om te toveren tot de kerstefteling ongeveer. Heerlijk als Sinterklaas nog moet komen, maar goed, dat hoort erbij. Dus volgende week op school pepernoten bakken, liedjes en dansjes oefenen met de kinderen en vrijdag de grote dag op school. Sinterklaas komt de school bezoeken en 's avonds gaat hij de Nederlandse gezinnen verrassen met een bezoek. Oh kom er eens kijken...... Heerlijk om die kinderen zo te zien. Doet me denken aan mezelf vroeger, opgewonden, bloedheet en springend in het rond kon ik niet wachten tot hij eindelijk zou komen. Toen Sinterklaas er eenmaal was, had ik inmiddels mijn bovenkleding uitgetrokken vanwege de hitte en liep ik alleen nog maar in hemdje en onderbroek rond. Misschien is de woordkeuze niet zo goed, maar zou niet weten het anders te omschrijven. Nee er zijn geen rare dingen gebeurt en het was echt gewoon heel spannend! Zaterdag 4 december gaan we het grote Sinterklaasspel spelen met de meeste Nederlandse volwassenen wat vorige jaren ook erg gezellig was en op zondag 5 dec. heb ik een mixed tennistoernooitje georganiseerd. Daarna kunnen we rustig bijkomen in Nederland hopelijk. Vandaag mijn laatste squashpartij gespeeld met Gary. Hij vertrekt voor 4 mnd naar de UK om daar met zijn vrouw hun derde kindje te krijgen. Wat heb ik de laatste tijd gelachen met hem. Hij is een veel betere squasher dan ik en ik werd echt ziek van het verliezen. Vandaag de laatste game heb ik uiteindelijk voor het eerst van hem gewonnen. Misschien deed hij het wel een beetje met opzet (wat natuurlijk heel charmant is), maar toch. Op een gegeven moment afgelopen maandag zei ik dat hij maar eens een poosje linkshandig moest gaan spelen. Nou je hebt nog nooit zoiets onbenulligs gezien. Het was net alsof hij een bepaald syndroom had. Sorry voor de mensen die nu van kleur verschieten maar ik bedoel er verder niets mee. Het was zo grappig om te zien dat ik echt naar de toilet moest rennen om niet ..... ja, dat dus.....Nou ja, over 4 maanden is hij weer terug en kijken wat er weer van komt! Eerst Sinterklaas, kerst, vakantie en gezellige dingen. Als er nog vragen zijn t.a.v. mijn boek kun je me mailen naar frankmarina.schuller@hotmail.com. Veel leesplezier met het boek gewenst. Gr. Marina

1 opmerking:

Louise van Alenburg Paintings and Poetry zei

Hartstikke goed Marina! Eigenlijk liep ik achter met het lezen van je blog (ja geef het eerlijk toe) maar nu wacht ik gewoon nog even wat langer tot ik me met een kopje koffie en het boek in de hand op de bank voor de open haard kan gaan nestelen!