donderdag 18 november 2010

12 jaar getrouwd!!!

Hieperdepiep Hoera, vandaag zijn Frank en ik 12 jaar getrouwd. Mijn hemel waar is de tijd gebleven. Als de dag van gisteren kan ik mij deze dag nog heugen. We hadden stralend mooi weer, waar we gezien de tijd van het jaar, natuurlijk totaal niet op hadden gerekend. Vandaag is het hier op Sakhalin ook zulk stralend mooi weer. Vanmorgen heb ik weer even getennist. Heerlijk om daar de dag mee te beginnen. Vandaag vrijdag 19 november en het aftellen is echt begonnen. Over drie weken vliegen we naar NL om daar kerst te gaan vieren. Zalig vooruitzicht en merk dat ik echt wel een paar mensen vreselijk mis. Vanmorgen kregen we via de mail een heel lief berichtje van onze vrienden en getuigen op ons huwelijk. Tja, dan gaat er wel even wat door je heen. Gisteren op art-class mocht ik een mooi plaatje gaan uitzoeken wat ik zou gaan schilderen en ze hebben hier een aantal boeken over NL. Daar zat ik in te bladeren en zonder dat ik het merkte liepen de tranen me over m'n wangen. Dat mooie kleine prachtige landje met die hele bijzondere herkenbare dingen. Als je nagaat hoe klein NL is, maar hoe beroemd en bekend het is, is het zeer bijzonder. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een plaat waar het IJsselmeer op staat met een paar vissersboten erop die netten aan het ophalen zijn. Vond de kleuren mooi en met het IJsselmeer heb ik toch ook veel. Nou ja, jullie zullen het zien als het klaar is. Morgen is de welbekende X-mas Bazaar weer waar veel geld wordt opgehaald en ingezameld voor het goede doel. Heb veel spullen gebracht en mag een uurtje helpen bij het face-painten van de kinderen. Kan ik mijn schilderkunsten lekker op de kinderwangetjes laten zien haha. Daarnaast zijn we in volle gang met Sinterklaas natuurlijk. De schoenen zijn al een paar keer gezet. Charlotte is Duncan druk aan het bijspijkeren met Sinterklaasliedjes en 's avonds worden deze herhaalt bij de openhaard. Een paar dagen geleden waren de militairen aan het schieten in de bergen en enorme dreunen waren het gevolg. Ik dacht dat er een bombardement plaatsvond of een aardbeving, maar Charlotte had bedacht dat het wel eens een Zwarte Piet zou zijn die van het dak was gevallen. Zo schattig..... 3 December komt de man op Sakhalin de kinderen verwennen en de dansjes, liedjes en tekeningen zijn in de maak. Na Sinterklaas krijgen we tot grote vreugde van de kinderen Mila, een oude labrador, te logeren voor een week. Erg gezellig dat ze komt en dan vliegen we de 11de naar NL. Frank komt net voor kerst en na de kerst gaan we nog even de zon opzoeken. Genoeg te doen en we blijven weer heerlijk bezig. Het gaat allemaal op rolletjes en daarom gaan Frank en ik vanavond met ons tweeën heerlijk een hapje eten in de stad bij het beste restaurant. Wij noemen het altijd "Het kanonnenrestaurant", de Russische naam is niet uit te spreken en er staan twee kanonnen bij de ingang. Heel gezellig.... Nou verder geen nieuws en tot snel! X Marina

Geen opmerkingen: