maandag 14 april 2008

Laatste vakantie week

Zo de laatste vakantieweek is alweer van start gegaan. Vanmorgen hebben de kinderen zo lekker uitgeslapen (en ik dus ook) dat ik de ochtendsessie van de zwemles maar een keer voorbij heb laten gaan. Heerlijk aangeklungeld vanmorgen. Met ons drieen en een nintendo DS (waarom dat erachter moet weet ik nog steeds niet) allerlei spelletje gedaan en zelfs Duncan mocht er even op van Charlotte. Dat glunderende gezicht van die boef had je moeten zien. Eigenlijk is het niet zo lang geleden dat ik nog een verhaaltje heb geschreven dus zoveel heb ik ook niet te melden. Vandaag kwam Frank thuis van zijn werk met de mededeling dat we een pakketje uit NL hadden ontvangen. Nou iedereen op de bank en de Libelles, Nouveau en Catharine kwamen eruit voor mij. Voor Charlotte een totaly Spies boekje en voor Duncan de Pipo. Voor Frank zat er ook een blad bij. Heerlijk en ik heb vanavond met een kopje koffie de eerste Libelle zitten lezen. Afgelopen weekend gezellige eters gehad en het was weer voortreffelijk wat Frank op tafel had getoverd. Met de producten en mogelijkheden hier vind ik het toch knap hoe hij dat allemaal doet. Gelukkig is hij minstens zo complimenteus over mijn werkzaamheden en taken die ik hier vervul. Ik heb al laten doorschemeren dat vrouwen zo simpel in elkaar zitten dat met minimaal 4 complimenten per dag het allemaal zo veel gezelliger, leuker en makkelijker maakt. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde......
Duncan is nog steeds even vrolijk als altijd. Vindt alles leuk, lacht veel (vooral om zichzelf momenteel) en heeft het grootste deel van de tijd een gezellig humeur. Hij vindt het nu vooral leuk om aan tafel net te doen alsof hij een boertje laat. Hij lacht dan zo hard dat hij zijn hoofd stoot aan de rand van de stoel en dan heel verbaasd weer terug op aarde is. Helemaal leuk natuurlijk als Charlotte ook heel hard mee lacht, dan weet hij niet van ophouden. De honden zijn tijdens het eten zijn grootste vrienden en liggen al onder de kinderstoel als ik aan het koken ben. Als Duncan geen zin meer heeft haalt hij zijn eten van de vork en laat het links en rechts op de grond vallen. Morgen ga ik na de zwemles met Charlotte weer even naar de clinique om inentingen voor mezelf te halen. Daarna even naar het Sakh.centre (een groot kantoor met koffiebar etc. en hele lekkere croissants) dat hebben we dan wel verdient, door naar Magazine 1, de eerste echte supermarkt. Alles heeft hier nl. nummers. De scholen, de winkels en noem maar op. Alle supermarkten heten hier Magazine en dan een nummer. Mijn favoriet is nr. 1, maar mijn buurman gaat het liefst naar Magazine 16. De stad is heel erg "praktisch" ingedeeld. Het heeft allemaal blokken, alleen maar rechte wegen die parallel en haaks op elkaar staan. Van bovenaf moet het er heel orderlijk uitzien. Het wordt er niet gezelliger op. Nee, naar de stad is gaan is nog steeds niet iets wat ik erg geweldig vind. Ik mis de lekkere melk uit NL, de filet americain, leuke kledingzaken en Frank mist de lekkere wijn en een goed stuk vlees. Iemand vroeg op ik al een dip had gehad. Ja een kleintje toen de container was gekomen, maar dat was weer snel over. Wel kijk ik er echt naar uit deze zomer naar NL te komen hoor. Overigens zijn we in de stad nog naar een nieuw winkelcentrum gegaan waar ze een heus overdekte speelplaats hebben met van die kussens en ballen. Onwijs duur, omgerekend 5 euro voor een half uur en de grote van 20 bij 10 misschien, maar er zit zelfs een Burgermania bij. Een soort Burgerking maar dan op zijn russisch. Nou dat is toch erg vooruitstrevend voor hier. Het was dan ook superdruk, maar de kinderen hadden we geen groter plezier kunnen doen. Volgende week weer een nieuw verhaaltje want ik ga nog even aan de tweede Libelle beginnen. Groet, marina

Geen opmerkingen: