maandag 21 april 2008

Shoe-shop

Lieve mensen, heb me echt in moeten houden deze week om niet eerder al weer een verhaaltje te schrijven, maar elke keer kost het toch wel wat tijd het bijhouden van de weblog. Aangezien ik toch een druk leventje heb moet ik echt plannen om te "loggen". Een aantal dagen geleden was er paniek in huize Schuller. Charlotte en Duncan hadden heerlijk van een berg af liggen rollen en ze zaten onder het gras, zand en takjes. Toen ik ze 's avonds in bad en naar bed had gedaan, kon Charlotte niet slapen. Ze kwam uit haar bed en ik dacht heel toevallig, laat me eens even je haar checken op teken. Een russische nanny had nl. verteld dat wanneer er het eerste groen aan de bomen komt de kans op teken steeds groter wordt. Ook waren ze nl. in het bosje achter ons geweest. Wat schetst mijn verbazing, achter Charlotte haar oor zie ik in een keer een teek zitten. Ik probeerde nog rustig te reageren maar het kwam niet over. Charlotte rende naar beneden naar Frank en zei, papa ik heb een teek. Gelukkig wist ik waar de tekenstick lag en kon hem er redelijk eenvoudig uithalen. Hiervoor had ik nog nooit een teek verwijderd bij een mens en vond het zo naar dat het bij Charlotte was. Er komt nl. in Rusland een ziekte voor bij teken wat toch ernstig is. Als je pech hebt krijg je hersenvliesonsteking en ook zijn er relatief veel mensen hieraan overleden. Nee het is geen Lymm, maar een ander soort ziekte. Gelukkig zijn we er op tijd bij, maar we hebben besloten dat we elke dag gaan controleren en als we het bos ingaan in ieder geval een pet op en lange mouwen. Ik krijg weer ter plekke kriebel als ik hierover schrijf.
Moet jullie ook nog op de hoogte brengen van mijn score bij een nieuwe schoenenwinkel. Er is een nieuw winkelcentrum, ROYAL waar op de eerste verdieping een schoenenwinkel is. Een ex-spicegirl uit Scotland vertelde me dat er uitverkoop was en dat is natuurlijk niet tegen nederlandse dovemansoren gezegt. Kon niet wachten en ben met Charlotte en een vriendinnetje direct naar Royal gereden. We kwamen aan en wist dat ik zou gaan slagen. Echt een wand vol met afgeprijsde laarzen. Sommige zo russisch dat je er niet op kan lopen. Sommige zo kitsch dat je er niet in wilt lopen en sommige zo afschuwelijk dat ze bijna grappig zijn om te kopen. Goed, ik heb een paar hele leuke "beschaafde" laarzen gekocht met een volgens Frank "laffe" hak. Oke, onze nanny loopt op 12 cm. stiletto hakken achter de kinderwagen. Staat heel kek, maar mij niet gezien. Duncan heeft afgelopen zaterdag zijn eerste verjaardagsfeest gehad bij een vriendje die twee jaar werd. Grappig om die kinderen zo bij elkaar te zien. Aan tafel pannenkoeken eten en taart. Er lag meer op de grond dan op de tafel. De gastvrouw had een leuke russische kindertaart gekocht dacht ze, totdat ik een hapje van Duncan proefde en de taart nogal wat alcohol bevatte. Nu weet ik ook hoe het komt dat iedereen hier aan de drank is. Zelfs in kindertaart zit het. Frank heeft een zwaar weekend gehad. Eerst zaterdagavond met de cigarclub. Een groep mannen die eerst gaan dineren met veel drank, daarna een of meer sigaren gaan roken (waar Frank echt niet van houdt, maar zaterdag wel gewoon) en daarna naar een nachtclub. Goh, wat is het leven vervelend. Zondagochtend had hij een rugbytoernooi waar hij enigszins met moeite zich naartoe sleepte. Zondagmiddag heeft hij dan ook genoten van het terras en de binnenkant van zijn ogen.
Charlotte heeft vandaag haar eerste spreekbeurt gehouden (op haar eigen verzoek) bij Nederlandse les. Het ging over Orka's en het ging goed. Ze kreeg een mooi applaus aan het eind. Na de tweede zin kreeg ze alleen de slappe lach toen ze vertelde dat de orka zijn neus bovenop zijn kop had. Ook vertelde ze aan het eind en passant nog dat de orka's geen mensen aanvallen, maar dat er een jongen was geweest die drie dagen in de buik van de walvis had gezeten en dat hij na drie dagen er weer was uitgespuugt. Lang leven een kennis die zijn bijbelkennis graag even wilde overdragen, Jonas en de walvis. Ja dat blijft natuurlijk wel hangen zo'n spannend verhaal en dat werd in geuren en kleuren tijdens de spreekbeurt overgedragen. "en dat is ook echt gebeurt he, mama?" Wat zeg je dan als je je kind niet wilt afvallen? Ja in de bijbel is dit echt gebeurt hoor. Gelukkig ging de juf snel over op een ander onderwerp. Heb net enorm genoten van een dvd die ik opgestuurd kreeg van een feest waar ik helaas niet bij kon zijn, maar door de foto's wel sfeer kon proeven. Geweldig gewoon. Heb helemaal zin in Koninginnedag volgende week. Daarna onze eigen borrel en we hebben weer genoeg te doen. Tot volgende week!!

Geen opmerkingen: