dinsdag 9 september 2008

MIJLPAAL, Duncan 2 jaar.

Ah, een paar dagen later dan normaal, maar dat heeft een reden. Gisteren 9 september is onze kleine grote man 2 jaar geworden. Vandaag is hij voor het eerst naar "school" gegaan, ook wel playgroup genoemd. Heel raar, Charlotte ging naar de kinderopvang vanaf 3 mnd oud. Oke in het begin was dit ook wel lastig, vooral voor mezelf om haar daar achter te laten, maar toch groei je daar in mee. Duncan is nooit eerder naar kinderopvang of iets dergelijks geweest en is zich op deze leeftijd veel meer bewust van afscheid nemen etc. Vanmorgen dus de eerste keer weggebracht en het ging fantastisch. Hij klom op een klein fietsje en speelde heerlijk, dus ben ik redelijk onopvallend weggegaan om drama te voorkomen. Het ging goed tot halverwege de ochtend, toen begon een ander kindje te huilen en is hij ook begonnen en niet meer opgehouden totdat ik hem kwam halen. Zal nog wel een aantal keer lastig zijn voor hem om hier aan te wennen, maar ik denk als we een aantal weken verder zijn is dit ook voor hem "normaal". Afgelopen weekend erg leuke tocht gemaakt met 8 auto's naar Frogrock. Je raadt het al, een rots boven op een berg in de vorm van een kikker. Het was een zeer stijle klim van een kwartier waar je echt bijna van boom naar boom moest klimmen en ik schat zo'n 25 tot 30% stijlte. Eerst moesten we nog een snel stromende rivier bedwingen door er met een touwbrug overheen te gaan. Heel spannend allemaal, vooral ook voor de kinderen die mee waren. Ik had Duncan op mijn rug in een rugdrager aangezien Frank moest werken en niet mee was. Stond aan de overkant helemaal te trillen op mijn benen. Bovenop was het uitzicht weer super. Tijdens de afdaling had iemand (zo'n echte padvinder) een touw meegenomen voor de kinderen om via het touw af te dalen. Charlotte was veel sneller beneden dan ik, aangezien ik heel voorzichtig afdaalde. Vervolgens stond ze beneden met haar bergschoenen in het water in de rivier. Iedereen vroeg waar ik die "waterdichte" bergschoenen vandaan had. Uiteindelijk zijn bijna alle kinderen in de rivier belandt en hebben heerlijk gespeeld. Eind v.d. middag een gezellige BBQ op de compound dus al met al weer een heel gezellig weekend. Charlotte is haar tweede week op school in gegaan. Huiswerk, schoolzwemmen, afterschool activities, feestjes, best veel allemaal en zeer intensief, maar wel heel leuk. Daarbij komt dat ze ook nog eens tot over haar oren verliefd is. De vakantie is geboekt voor de herfstvakantie. We gaan naar Saipan. Dit is een eilandje wat tot de VS behoord en ligt in de Pacific Ocean ten Oosten van de Fillipijnen. Hebben we tenminste geen tijdsverschil en dus geen jetlag. Erg veel zin hebben we hierin, maar het duurt nog even. A.s. zaterdag Duncan zijn kinderfeestje, donderdag weer een wijnavondje en naar een russisch klassiek concert, dus we hebben het weer "enorm druk". M.a.w. geen medelijden hebben hoor!!
Dikke kus marina

Geen opmerkingen: