zondag 5 april 2009

Holiday, Tokyo here we come!

Hallo allemaal, het is weer maandag dus het gebruikelijke wekelijkse verhaaltje vanuit een wisselvallig Yuzhno. Gisteren nog in bodywarmer buiten gelopen, maar vanmorgen toen we wakker werden sneeuwde het weer. Oh nee toch, niet weer sneeuw. Gelukkig smelt het wel heel snel en blijft het dus niet liggen. Afgelopen vrijdagmiddag waren de kinderen lekker vrij en hebben we buiten gepicknicked. Vervolgens had ik het op mijn heupen en heb een begin gemaakt om het terras sneeuwvrij te maken. Heb een aardig begin gemaakt, maar het is erg zwaar werk. Stukken ijs, natte sneeuw en stukken waar je erg diep in wegzakt. Maar je hebt wel erg veel eer van je werk. We kunnen de rand van de veranda weer zien en door het keukenraam kan ik het bos ook weer bekijken. Als de zon nl. schijnt kun je heerlijk op een stoel achter op het terras zitten in de zon uit de wind. Maar ja, dan moet natuurlijk wel de sneeuw weg zijn. Vanmorgen heerlijk "uitgeslapen" en de kinderen hebben genoten van een ochtend spelen en niets hoeven. Charlotte gaat vanavond slapen bij een vriendinnetje. Ik heb vanmorgen vluchten naar NL geboekt en de hotels in Japan geboekt, al met al een vruchtbare ochtend. Wij zijn in ieder geval klaar om op vakantie naar Japan te gaan. Vluchten, slaapplaatsen en een soort van programma. Afgelopen zaterdag hebben we een Dinnerparty gehad met als thema James Bond. Moest me er erg voor opladen, maar eerlijk is eerlijk, het was erg leuk en gezellig. Echt enorm gelachen. Die engelsen zijn trouwens echt gek hoor. Verkleden, een rol spelen, helemaal goed. Frank was trouwens als de NL James Bond met rood en zwarte klompen onder zijn smoking. Erg charmant. Duncan zijn speelgoedpistooltjes waren door ons geconfisceerd om het feest compleet te maken. Iedereen had trouwens pistooltjes, klappertjes en andere special effects en attributen meegesleept. Erg leuk, maar voorlopig even geen verkleedpartijen meer tot eind april. Charlotte heeft het weekend het huis versierd voor Pasen. Twee paastakken hebben we nu staan. Hier in Rusland kun je trouwens te kust en te keur paasspullen krijgen. Echt de mooiste wikkels voor om een ei kun je krijgen, van matrouschka's tot plaatjes van het Kremlin en what so ever. Heb ze ook gekocht en ga kijken of ons dit ook gaat lukken, al is natuurlijk het ouderwetse eieren verven voor de kinderen nog het leukste. Aankomende zondagochtend hebben we een paasbrunche bij de overburen. Er zijn trouwens wel steeds meer stukken gras te zien rondom de huizen en bij de stoepen dus het smelt toch behoorlijk. Bij de weerberichten op internet las ik dat het in Tokyo ook al 18 graden is. Oh heerlijk lijkt me dat. Charlotte merkte vanmorgen op: "oh mama, ik zie dat het buiten 1 graad boven nul is, nou dat is helemaal niet koud, mag ik mijn zomerjas aan?" Tja, het is maar net wat je de afgelopen periode aan temperaturen bent gewend natuurlijk. Grappig, in NL zou je zeggen, getsie het is maar 1 graad, echt guur onbehagelijk weer. En hier denk je, oh heerlijk, we hoeven geen dikke jas meer aan. Woensdag ga ik met de kinderen naar een nieuw geopende indoor golfbaan waar je ook minigolf kan spelen. Iemand zei dat het zo goed was dat je je even in Europa waande als je daar binnen was. Nou dat willen we allemaal wel eens even meemaken en het is leuk voor de kinderen denk ik. Weet niet of ik volgende week maandag nog schrijf en anders wordt het na onze vakantie eind april. Groeten en een vrolijk Pasen voor iedereen! Marina

Geen opmerkingen: