donderdag 25 februari 2010

Vakantie voorbij!

Het is alweer voorbij die heerlijke vakantie, waarin de ochtenden zich vulden met in de pyama televisie kijken, knutselen, lekker vervelen en een beetje uitslapen. Frank had ook lekker twee dagen vrij maar moet helaas een extra dag werken in het weekend. Het was nl. afgelopen dinsdag "Defenders Day" een soort vader/mannendag. Duncan had een mooi knutselwerk op school gemaakt en Charlotte heeft een schattige brief aan Frank geschreven, echt een om in te lijsten. Uiteraard kreeg hij ook ontbijt op bed, met een kopje melk, want thee is zo moeilijk en heel heerlijke homp brood met chocopasta, want dat vinden ze zelf zo lekker. Zo lief, die twee op de trap met een dienblad, Duncan wordt gedirigeerd om de deur op te maken en Frank maar net doen alsof hij nog niet wakker was. Vorige week ben ik voor het eerst aangehouden door de politie en het viel mee. Geen uren langs de kant van de weg, maar ik mocht, nadat ze mijn rijbewijs hadden gecheckt gewoon verder rijden. Mijn buurvrouw in de auto zat stijf van de adrenaline naast me want zij was wel eens aangehouden en een paar uur later mocht ze pas verder. Vrijdagavond hebben we een gezellig dineetje gehad met een engels koppel, een rus en wij plus de nederlandse gastheer en vrouw. Erg gezellig en grappig, vooral om de spraakverwarringen die op tafel kwamen. Zo hebben we hier buiten het kamp en golfbaan. Engelse noemen dit minigolf, maar in NL wordt dit toch echt midgetgolf genoemt. Nou die Engelse vonden het zo erg. Ze gierden het uit van het lachen, terwijl ik er in NL nog nooit bij stil heb gestaan waarom ze midget (dwerg) hiervoor gebruiken. We hebben ons bescheurd. De volgende dag bij de supermarkt heb ik me weer heerlijk verbaasd over de russische mentaliteit. Had een paar boullionblokjes nodig. Sinds kort zijn die gelukkig te verkrijgen, maar die koop je hier niet in een pakje, nee die koop je hier per blokje. Er liggen zakjes bij waar je de blokjes in kan doen en bij de kassa wordt het zakje leeg gekiept en wordt elk blokje apart aangeslagen. Dan sta je daar af te rekenen en denk je echt, waarom doen ze dit op deze manier en niet per 10 ofzo.
Zondag heerlijk met Charlotte geskied, we hebben echt genoten van de diepe sneeuw want geen piste was geprepareerd dus als we vielen, vielen we zacht, daarna lekker chocomelk gedronken en gekletst. Heerlijk ongecompliceerd genieten, roze wangen en daarna lekker in bad. In de middag een begin gemaakt met het klussen voor de bekende Dutch Night. We hebben een leuk thema waarmee we een boel kanten mee op kunnen. "Glamorous Amsterdam". Morgen gaan we verder met de grachtenpandjes te schilderen. Daarbij komt dat ik de hele week al bezig ben met sneeuw ruimen, er is ongelofelijk veel gevallen deze week en er is geen houden aan. Had net het stuk bij de voordeur geruimd, komt er weer een lading van het dak vallen daar waar ik dus net alles vrij had gemaakt. Kon ik weer twee sleeen uitgraven. Het valt maar en het valt maar. Aan de achterkant heb ik me een weg gebaand door zoveel sneeuw, ik stond tot mijn middel in de sneeuw, daarna ben ik op de terrasrand (de bovenkant van het hek) gaan staan om van daaruit te beginnen met sneeuwruimen. De achterdeur kan weer een beetje open. Nu maar hopen dat het warm water gaat regenen, maar voorlopig zal dit wel niet gebeuren. Ben bang dat we nog 2 maanden hiermee zitten. Volgende week schrijf ik de nieuwe sneeuwstanden. Het ligt nu tot het eerste dwarsbalkje van het raam aan de voorkant. Tot volgende week. Gr. Marina

Geen opmerkingen: