maandag 4 oktober 2010

De blaadjes vallen.....

Het is zover, oktober is begonnen en de blaadjes gaan vallen.....het is wachten op de eerste sneeuw. Het is nu 5 oktober en ik verwacht dat we binnen nu en twee weken de eerste sneeuw zullen zien vallen. Vanmorgen ben ik even op zoek gegaan in de stad naar fatsoenlijke sneeuwboots en sneeuwpakken voor de kinderen, maar helaas nog niet geslaagt. Wellicht dat er nog het een en ander binnen moet komen want de collectie was op z'n zachts gezegt niet erg uitgebreid. Voor de time being kunnen we nog wel even vooruit en anders moeten we in NL op zoek naar de spullen. Ik zal even van het weekend vertellen. Frank is afgelopen vrijdag met een paar mannen op stap geweest en kwam erg laat thuis. Hij heeft een erg gezellige avond gehad en veel gelachen. Zaterdag was het mijn beurt en de lang verwachte avond met de dames was eindelijk gepland. We zouden eigenlijk in Maart al gaan stappen, maar elke keer kwam er iets tussen. Maar goed, met de bus naar de stad was al een belevenis op zich als je nooit in de bus zit. We hebben gegeten in Chipolini's, een heerlijk Italiaans restaurant, al zaten we er bijna alleen. Er waren maar een paar tafels bezet, maar zo konden we tenminste bijkletsen. Op een paar irritante Russische mannen na, die we uiteindelijk hebben weten af te schudden, was het zeer gezellig. Wat zeer bijzonder was dat we nog een rondje wijn wilde bestellen en te horen kregen: "nee, dat is niet mogelijk, want de wijn is op". Je denkt dan eerst dat ze een grapje maken, maar het bleek zeer serieus te zijn, dus maar over gestapt op wat anders. Daarna naar Lounge 8, een of andere bar in een hotel, waar ik persoonlijk minder aan vond. Vervolgens naar Triple 7, een bar, discotheek, waar we ook bijna alleen waren. Mijn hemel wat is er in Yuzhno gebeurt. Op Zaterdagavond om twee uur 's nachts stonden we op een gegeven moment met ons tweeën op de dansvloer. Niet dat het plezier er minder om was, maar waar waren alle mensen gebleven. Het leek wel een film waarin wij voor de gek werden gehouden. Bij de ene tent was de wijn op en bij de andere tent waren de mensen op. Toen we buiten kwamen waren de taxi's op....Uiteindelijk heel vroeg in de ochtend het bed in gerold. Zondag hebben we een lekkere rommeldag gehad, beetje gesport, garage opgeruimd voor de winter, huiswerk gemaakt met de kinderen, dus een lekker weekend gehad. Gisteren weer voor het eerst getennist sinds twee weken i.v.m. de pijn in mijn rug. Het gaat gelukkig een stuk beter dus ik ben weer heerlijk aan het sporten. Vanmorgen hardgelopen en morgen ga ik weer squashen met Gary, die me waarschijnlijk alle hoeken van de baan laat zien. Nou ja, leer ik ook weer een boel van. Ik heb zitten te denken of ik deze winter misschien zou willen leren snowboarden, puur om een andere uitdaging aan te gaan. Eigenlijk lijkt me dit wel wat, alleen moet ik wel vanaf het nulpunt beginnen natuurlijk (helaas). Nou ja, hoef ik gelukkig nu ook nog niet te beslissen. Zo meteen ga ik de kinderen halen voor de lunch en vanavond komt Wim eten. Hij zit hier een paar weken alleen terwijl zijn gezin in Dubai woont. Gelukkig mag hij volgende week ook naar Dubai terug. Ik moet rennen want anders ben ik te laat!! Pluk de dag en geniet ervan..... Cheers, Marina

Geen opmerkingen: