dinsdag 14 juni 2011

Nog twee weken!

15 juni 2011. Hieperdepiep, mijn ouders waren gisteren 43 jaar getrouwd. Dat is echt een hele prestatie in deze tijd. Gelukkig allebei in relatief goede gezondheid en ik hoop dat het ze nog heel veel jaren is gegund om bij elkaar te blijven. Afgelopen weekend het verjaardagsfeestje van Charlotte gevierd. Ze was in Januari jarig, maar omdat we toen in NL waren, wilde ze het alsnog graag hier vieren. Godzijdank was het droog voor de verandering en konden de 16 kinderen buiten spelen. Een speurtocht, 'ouderwetse' spelletjes als verspringen, flesjes voetbal, hutten bouwen en de eierrace, allemaal door Charlotte zelf geregiseerd. Tussen het spelen door hadden we lekkere worstjes van de BBQ, popcorn en frisdrank. Charlotte vond het de 'best party ever'. Gelukkig maar, daar gaat het nl. om. Wel bekende ze de volgende dag dat ze mijn mega-grote chocoladetaart toch een beetje droog vond. hahahaha. Hopelijk kunnen we volgend jaar iets anders verzinnen dan een chocotaart. Zal eens wat gaan oefenen. Nog twee weken en dan gaan we lekker op vakantie. Frank is er echt heel erg aan toe om er tussenuit te gaan. Kan me het ook goed voorstellen als je weet hoeveel openstaande vacatures hij heeft. De helft van z'n team is aanwezig. Iedereen loopt op z'n tandvlees, dus het is aftellen geblazen. We kijken er enorm naar uit om 3 weken Vietnam te gaan ontdekken. Ben erg benieuwd aangezien we hier geen van allen zijn geweest. Eerst een aantal dagen Hanoi, daarna twee weken naar het idyllische Hoi An, waar je schijnbaar een fietstocht kan maken door de rijstvelden, en daarna weer een paar dagen Hanoi en omgeving. Vervolgens vliegt Frank weer terug naar Sakhalin en ik vlieg met de kinderen vanuit Seoul door naar NL. Een rechtstreekse vlucht gelukkig dus geen gedoe met overstappen. Aansluitend een paar weken NL en dan weer terug. HEB ER ZIN IN! Momenteel een schilderij afgemaakt van een zeemeeuw op een dukdalf. Geschilderd van een foto die ik vorig jaar op Schiermonnikoog heb gemaakt. Maakt veel bij me los en denk dat het daarom ook zo mooi is geworden, althans vind ik zelf. Voor het eerst vond ik het de moeite waard om er een lijst omheen te laten maken. Het schilderij heeft nu een mooie plaats aan de muur gekregen. Best een beetje trots. Momenteel ben ik bezig met een schilderij wat me erg aan Rusland doet denken. Het is een stil leven en het resultaat zal ik in een later bericht beschrijven, want ben er nog niet zo happy mee. Moet nog mooi worden denk ik. Kan niet wachten tot ik er weer aan kan werken. Morgen gelukkig, dus morgen op het programma; eerst art-class, daarna boodschappen, dan met Charlotte mee naar de dierentuin als begeleider van de Brownies and Rainbows en daarna afgemat naar huis. Vrijdagavond weer een gezellige Cookie-avond met als thema "Rock & Roll". Zaterdagavond hier een diner met 6 gasten, al met al, veel gezelligheid in het vooruitzicht. Tot de volgende keer. XX Marina

Geen opmerkingen: